טופס 106

טופס 106 מרכז את כל הכספים אשר המעביד שילם בשנת המס לטובת העובד וכמו כן את כל הניכויים שבוצעו משכרו. בעת בדיקת זכאותכם בנוגע להחזרי מס נדרש טופס 106 אשר כל סעיפיו מולאו כנדרש על ידי המעביד.

קיימות הוראות והנחיות מפורטות אודות מילוי הטופס על ידי המעביד או על ידי הנהלת החשבונות של המעביד. למשל, חשוב לשים לב כי המעביד ממלא גם את החלק אודות התשלומים הנוספים אשר ניתנו לעובד מלבד המשכורת הבסיסית, וזאת בכדי שתהיה התאמה. בחלק זה יש לפרט לדוגמה מענקים אשר קיבלתם במסגרת העבודה, שעות נוספות, הבראה, פנסיה, קופות גמל וביטוח מנהלים, החזרי רכב, דיור או כלכלה, החזרי טלפון ותקשורת ועוד.

טופס 106 בעבור שנת המס הקודמת יש לתת לעובד עד לסיום שנת המס, כלומר, עד ה- 31 למרץ לכל המאוחר. גם אם העובד פוטר, התפטר או פרש מעבודתו יש להעביר לידיו את הטופס.

מס הכנסה אינו מודיע על החזרי מס אשר מגיעים לנישומים ולכן חשוב כי אנשי מקצוע אשר מתמחים בתחום החזרי מס יבצעו עבורכם בדיקת זכאות מקיפה לקבלת החזרי מס.

קישור לטופס 106 באתר מס הכנסה כאן.